storremotmindre

Blomkålsmos!

Kategori: Lunch/Middag



Detta åt jag till middag idag! Det var så sjukt gott! Njöt sönder!! 

Blomkålsmos: Kokade upp blomkål, lite extra länge. Sen mixtrade jag dem och tillsatte salt peppar och aromat, (det jag brukar ha i mitt vanliga mos), och så bra blev det! Man kan ha i grädde m.m. i men det skippa jag! 
Sen hade jag rödspätta till, tråkigt att den fisken krymper så mycket i stekpannan (mer än 50% såg de ut som), så tur jag inte snåla.. Sen hade jag min älskade broccoli till som jag koka tillsammans med blomkål men stekte sen. Och till sist smögensås, låg på 100kcal per dl, men så värt det idag!!

Allt om allt blev denna rätten ca 210 kcal. Hade jag skippat såsen som många gör, 110 kcal.
MYCKE kcal och kolhydratsnål rätt, men nu är jag lika mätt (lite jobbigt) som när man ätit ihjäl sig på pizza. Så känns så bra!!

Dagens pass: 1 mil med Hanna. Mycket trevligt :)!

Nu fortsätter hockeyn, go Sverige 2-0 än så länge. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: