storremotmindre

LCHF tips

Kategori: Tips

Tänkte tipsa er lie då jag fått frågor på hur jag äter.

Jag äter dock inte efter lchf längre, jag gjorde det första veckorna, men jag saknade kolhydrater. Och jag vet, jag hade säkert gått ner mer än vad jag gjort, men jag tränar så pass mycket så jag behöver det, känner jag. Men jag försöker ändå unvika och äta det så mycket jag kan, men är inte så strikt, som jag kan vara som sagt!

Mina veckor kan se ut följande, jag äter nyttigt nästan varje dag, men unnar mig då och då. Igår åt jag ris och potatis och ca 5 ballerina kladdkaka (så gott omg!!!). För jag känner att jag kan det, jag mår bra av det. Jag behöver det för att inte tröttna på att bara äta grönsaker, frukt, bär och kött. Sen vet jag att jag KAN det. Jag tränar så pass mycket (för lite tycker jag), men jag vet att jag tränar mycket så jag kan unna mig. Vågen pekar neråt ändå, även mina mått. Jag åt en halv pizza för någon vecka sen, men det syns inte. Håller man igång så kan man. 

Sen har jag även börjat äta mer regelbundet. Mycket viktigt! Frukost, lunch och middag så ofta jag kan. Även en frukt då och då. Men frukosten är så viktig. Förr skippade jag mycket och åt en STOR måltid istället, sen kanske smååt ofta. Och det är ett stort problem. MEN MEN, sånt förstår ju alla i princip, så jag orkar inte tjata om det.

LCHF frukostar:
Yoghurt eller fil (läs innehåll) + bär eller nötter.
Ägg, skinka, ostar, makrill, avocado, (finns även lchf-bröd man kan köpa) eller så gör man egna bröd, oopsies.
Keso omeletter, vanlig med bara ägg och grädde (créme fraiche eller kvarg) eller så slänger man i tonfisk skinka ost osv.. Smoothies.. Ja en hel del.

LCHF lunch middag:
Gratänger av olika slag, aubergine istället för pastaplattor, tacogratäng (så gott!!) med mera, bara att söka!
Sallader, ceasar (äter jag OFTA), kyckling, kött, fisk sallader.. Allt GRÖNT bland grönsaker. Skaldjur, tjocka såser (viktigt med såser tycker jag ;D) Mos och ris kan göras av blomkål, pasta kan ni göra av ägg. med mera.

Jag tycker inte man ska tänka så mycket, jag tog bara bort pasta, bröd, ris och potatis, sött och alkohol.

Occccch... har jag inte gått ner? JO!!

Googla bara lchf så kommer allt fram, jag vet inget egentligen =)






Kommentarer


Kommentera inlägget här: